Hoe kunnen we je helpen?

Klantenservice
Welke bezorgopties kan ik kiezen?
Je kunt kiezen uit de volgende bezorgopties:
  • Bezorging bij jou thuis met PostNL - gratis verzending vanaf €75
  • Bezorging in onze winkel - gratis
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wij streven ernaar om je bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen te verzenden. 

Het kan zijn dat de items die jij bestelt uit één (of meerdere) van onze winkels moeten komen. Vervolgens wordt je order samengesteld en zorgvuldig verpakt. Doordat de items die jij bestelt niet altijd in ons centraal warehouse liggen, wordt je pakket meestal niet de volgende dag al bij jou thuisbezorgd. 

We doen ons best om alle webshop orders zo snel mogelijk te versturen en houden een levertijd van 2 tot 5 werkdagen aan. Alle webshop orders worden verzonden met PostNL. Op het moment dat je pakket onderweg is ontvang je een e-mail met track & trace link. 

Mocht je na 5 werkdagen je bestelling nog niet hebben ontvangen, kun je contact opnemen met de klantenservice.
Wat is de status van mijn bestelling?
De status van je bestelling kun je terug vinden in jouw account onder Bestellingen. De status van de bezorging kun je terug vinden in de track & trace link. Bij vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?
Indien je iets aan je bestelling wilt wijzigen en/of annuleren, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen jou het best adviseren.
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een ander adres?
Ja, dat is mogelijk. Tijdens het plaatsen van je bestelling kun je een afwijkend bezorg- en factuuradres invullen. Het versturen naar een postbus is niet mogelijk.
Kan ik vanuit het buitenland een bestelling plaatsen?
Het is mogelijk om je bestelling binnen de EU te verzenden. Staat het gewenste land niet tussen de bezorgopties, neem dan contact op met onze klantenservice.
Mijn bestelling/artikel is geannuleerd door Coef, wat nu?
Het komt helaas wel eens voor dat wij een bestelling of artikel moeten annuleren. Als dit gebeurt, ontvang je altijd een e-mail van ons. Zodra er een bestelling/artikel wordt geannuleerd wordt het aankoopbedrag automatisch terugbetaald.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, hoe lossen we dit op?
Oeps, wij hebben een fout gemaakt bij het inpakken van je bestelling. Neem contact op met onze klantenservice en we lossen het zo snel mogelijk op voor je. Meld een klacht altijd voordat je deze naar ons terugstuurt. Dan kunnen wij een retourlabel voor je in orde maken.
Er ontbreekt iets aan mijn bestelling. Ontvang ik dit nog?
Het kan zijn dat er nog een pakket onderweg is. Indien deze niet binnen 5 dagen na het plaatsen van de bestelling is geleverd, neem dan contact op met onze klantenservice.
Er zit nog een beveiligingslabel aan een artikel uit mijn bestelling, wat kan ik doen?
Wat vervelend, wij hebben helaas een fout gemaakt met het verwijderen van het alarmlabel. Neem binnen contact op met onze klantenservice en we lossen het zo snel mogelijk op voor je. Meld een klacht altijd voordat je deze naar ons terugstuurt. Dan kunnen wij een retourlabel voor je in orde maken.
Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren?
Ben je niet tevreden over je bestelling of heb je een verkeerde maat besteld, dan kun je deze binnen 14 dagen retourneren. Belangrijk: vermeld bij het retourneren altijd je ordernummer. 

Je kunt je order kosteloos retourneren in één van onze winkels of terugsturen per post met Returnista (retourneren vanaf €6,39). 

Hoe werkt retourneren met Returnista? 
  1. Meld je retour aan bij Returnista 
  2. Kies een verzendoptie 
  3. Vul je gegevens in 
  4. Betaal online – retourneren vanaf €6,39 
  5. Geef je pakket af voor verzending

Artikelen die je in onze winkels hebt gekocht, kun je niet per post aan ons retourneren. 

Heb je een beschadigd of verkeerd geleverd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice, dan lossen we het zo snel mogelijk voor je op. Meld een klacht altijd voordat je deze naar ons terugstuurt. Dan kunnen wij een retourlabel voor je in orde maken.
Wat zijn de kosten voor het retourneren van een artikel/bestelling?
Je kunt je order kosteloos retourneren in één van onze winkels. De kosten voor het retourneren via een postvervoerder worden niet vergoed. Via Returnista kun je een verzendmethode kiezen en online betalen (vanaf €6,39).
Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Het volledige aankoopbedrag wordt binnen maximaal 10 werkdagen na ontvangst van de retour teruggestort op je rekening. 

Heb je na 10 werkdagen je geld nog niet retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn online bestelling retourneren in de winkel?
Het is mogelijk om je webshop order in één van onze winkels kosteloos te retourneren. Voor het retourneren in één van onze winkels gelden dezelfde retourvoorwaarden. Retourneer de artikelen in de winkel zoals je deze hebt ontvangen, inclusief verzendverpakking en ingevuld retourformulier. Belangrijk: vermeld bij retourneren altijd je ordernummer. 

In de winkel wordt niet direct geld teruggegeven op de geretourneerde online bestelling. In de winkel nemen ze enkel het pakket aan. Deze gaat vervolgens naar ons distributiecentrum, waar de retour wordt verwerkt. Het aankoopbedrag van de geretourneerde items wordt binnen maximaal 10 werkdagen teruggestort op je rekening.
Kan ik mijn online bestelling ruilen in de winkel?
Het ruilen van een artikel in de winkel is helaas niet mogelijk. In de winkel wordt niet direct geld teruggegeven op de geretourneerde webshop order. In de winkel nemen ze enkel het pakket aan. Deze gaat vervolgens naar ons distributie centrum, waar de retour wordt verwerkt. Het aankoopbedrag van de geretourneerde items wordt binnen maximaal 10 werkdagen teruggestort op je rekening. 

Het is uiteraard wel mogelijk om het gewenste product in de juiste maat/kleur aan te schaffen in de winkel.
Krijg ik de verzendkosten (van orders onder €75) terug na retournering?
Indien je de gehele bestelling retourneert, worden ook de eventueel betaalde verzendkosten teruggestort. Indien je een deel van je bestelling retourneert, worden de eventueel betaalde verzendkosten niet vergoed.
Kan ik mijn artikel ruilen/retourneren na de retourtermijn?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Ben je niet in de gelegenheid om binnen de retourtermijn jouw aankoop te retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Artikelen moeten met originele verpakking retour gezonden worden 
  • Het artikel moet in onbeschadigde staat retour gestuurd worden 
  • De aangehechte labels en het prijskaartje van Coef Men moeten intact zijn 
  • Het artikel is in ongedragen, ongewassen en ongebruikte staat 
  • Alle schoenen dienen gepast te worden op een schone ondergrond totdat je zeker bent van je aankoop 
  • Schoenen dienen geretourneerd te worden in de originele, onbeschadigde schoenendoos 
  • Tassen en accessoires dienen geretourneerd te worden inclusief de eventuele bijgesloten kaartjes, dustbag en overige extra bijgeleverde items 
  • Zwemkleding dient altijd gepast te worden over eigen ondergoed 
  • Ondergoed kan niet gepast worden aangezien het alleen in de originele verpakking retour gestuurd mag worden 
  • Mondkapjes kunnen om veiligheidsredenen niet geretourneerd worden na opening van de plastic verpakking 
  • Sommige items hebben een label met "retourneren is alleen mogelijk met aangehecht label". Indien dit label kapot of niet aanwezig is, wordt de retour niet geaccepteerd. 

Let op: geretourneerde items die niet voldoen aan de retourvoorwaarden mogen geweigerd worden door Coef Men en worden teruggestuurd naar de klant. De kosten hiervan zijn voor rekening van de klant.
Welke betaalmethoden kan ik online gebruiken?
In onze webshop kan je met de volgende betaalmethoden betalen:
  • iDeal - met iDeal kun je betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw eigen bank
  • CreditCard - Je kunt betalen met MasterCard, VISA en American Express
  • Bancontact
  • Giropay
  • SOFORT Banking
  • COEF bonuspunten
Welke betaalmethoden kan ik in de winkel gebruiken?
In onze winkel kan je met de volgende betaalmethoden betalen:
  • Betaalpas
  • CreditCard
  • Contant
  • COEF bonuspunten
  • COEF cadeaukaart
  • FashionCheque
Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug na retournering?
Het aankoopbedrag wordt binnen maximaal 10 werkdagen na ontvangst van de retour teruggestort op je rekening. Wij retourneren het bedrag altijd op dezelfde manier als de betaalmethode. Heb je na 10 werkdagen je geld nog niet retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik achteraf betalen?
Nee, het is niet mogelijk om achteraf te betalen.
Kan ik met een cadeaukaart betalen?
In onze winkels kun je betalen met onze eigen COEF cadeaukaart en met een FashionCheque. Via onze webshop is dit niet mogelijk.
Waar is de winkel van Coef Concept gevestigd?
Onze Coef Concept store is gevestigd in Nijmegen op de van Welderenstraat 80, 6511 MR. 

Wat zijn de openingstijden van de winkel?
Maandag 12:00 - 18:00
Dinsdag 09:30 - 18:00
Woensdag 09:30 - 18:00
Donderdag 09:30 - 21:00
Vrijdag 09:30 - 18:00
Zaterdag 09:00 - 17:00
Zondag 12:00 - 17:00


Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkels?
Ja, het is mogelijk om jouw bestelling kosteloos op te halen in één van onze winkels. Tijdens het plaatsen van je bestelling in onze webshop kun je hiervoor kiezen.
Belangrijke update online membership
Vanwege onze nieuwe webshop zijn jouw gespaarde punten tijdelijk online niet inzichtelijk en inzetbaar. Wel blijf je online en in de winkels punten sparen wanneer je een aankoop doet. Je kan jouw punten nog steeds inzien en inzetten in onze winkels.
Hoe word ik Coef member?
Aanmelden als member is gratis en eenvoudig. Het kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door middel van het opgeven van je e-mailadres bij een (kassa)medewerker in één van onze winkels of door online een account aan te maken. Wanneer je member bent, spaar je shoptegoed bij je online bestellingen én bij aankopen in de winkel.
Ik heb al een account in de winkel, maar nog geen online account. Hoe kan ik online inloggen?
Heb je nog nooit online ingelogd met je account, maar wel een account in de winkel aangemaakt? Vul dan het e-mailadres in waarmee je shoptegoed spaart in de winkel en klik vervolgens op wachtwoord vergeten. Je kunt een nieuw wachtwoord aanmaken en vervolgens inloggen.
Hoe spaar ik voor shoptegoed?
Zowel je online bestellingen als je aankopen in de winkel worden beloond met shoptegoed. Als je een aankoop in de winkel doet, zoekt ons personeel je op in het systeem zodat jij 1 punt spaart per uitgegeven euro. 100 punten staat gelijk aan €5 shoptegoed. Wanneer je 500 punten hebt gespaard, mag je je punten omzetten in shoptegoed en dit als korting verzilveren op je volgende aankoop. Je gespaarde shoptegoed wordt vervolgens weergegeven op je kassabon en in je membership account. 

Wanneer je online een bestelling plaatst, spaar je automatisch voor shoptegoed wanneer je bent ingelogd met je account. 21 dagen na de online aankoop wordt het shoptegoed bijgeschreven op je account.
Wanneer kan ik mijn shoptegoed inleveren?
Bij iedere aankoop spaar je 1 punt per uitgegeven euro. Wanneer je 500 punten hebt gespaard, kun je je punten omzetten in shoptegoed. 500 punten staat gelijk aan €25 shoptegoed. Dit shoptegoed is te verzilveren als korting op je volgende aankoop vanaf €50. Je kunt je shoptegoed verzilveren in stappen van €10. 

Het is niet mogelijk om shoptegoed te verzilveren bij een aankoop van een item dat reeds is afgeprijsd.
Spaar ik ook shoptegoed over sale aankopen?
Nee, je spaart geen shoptegoed over items die zijn afgeprijsd.
Hoe lang is mijn shoptegoed geldig?
Je shoptegoed komt te vervallen wanneer je langer dan 1 jaar geen aankopen bij één van de Coef Men filialen hebt gedaan.
Waar kan ik mijn gespaarde shoptegoed terugvinden?
Je shoptegoed wordt weergegeven in je membership account op onze website. Klik bovenaan de website op ‘Account’ en klik vervolgens in het menu aan de linkerkant op ‘Mijn shoptegoed’. Ook kan je je gespaarde shoptegoed opvragen in onze winkels.
Is het shoptegoed dat ik in de winkel heb gespaard, ook geldig in de webshop?
Ja, shoptegoed dat je in de winkel hebt gespaard is ook geldig in de webshop en vice versa.
Hoe kun je je shoptegoed online inleveren?
Je kunt in het betaalproces aangeven hoeveel shoptegoed je wilt inleveren, hiervoor moet je wel ingelogd zijn.
Krijg ik mijn shoptegoed terug als ik een item retourneer?
Ja, het door jou verzilverde shoptegoed wordt teruggezet op je account wanneer je een item retourneert.
Hoe log ik in op mijn account?
Je kunt inloggen op je account door op de website rechtsboven op ‘Account’ te klikken. Je logt in met je e-mailadres en wachtwoord.
Hoe geef ik een wijziging door?
Je kunt alle wijzigingen zelf doorvoeren in je account op onze website.
Hoe kan ik mijn membership opzeggen?
Je kunt je membership opzeggen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Ik heb een klacht over een artikel, wat kan ik doen?
Oeps, dit lossen we graag voor je op. Neem contact op met onze klantenservice en we zullen zo snel mogelijk op zoek gaan naar een passende oplossing. Houd je factuur en ordernummer bij de hand dan kunnen we je zo snel mogelijk verder helpen. 

Meld een klacht altijd voordat je deze naar ons terugstuurt. Dan kunnen wij op zoek gaan naar een passende oplossing en eventueel een retourlabel voor je in orde maken.
Wat is de status van mijn klacht/reparatie?
Wij houden je te allen tijde op de hoogte van de status van je klacht. Mocht je toch vragen hebben, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Het artikel is beschadigd/vuil bezorgd, hoe lossen we dit op?
Onze excuses, wij lossen het graag voor je op. Neem na levering contact op met onze klantenservice, zodat wij zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen aanbieden.  

Meld een klacht altijd voordat je deze naar ons terugstuurt. Dan kunnen wij op zoek gaan naar een passende oplossing en eventueel een retourlabel voor je in orde maken.
Hoe lang heb ik garantie?
Op alle artikelen geldt een garantie. Wel verschilt de garantietermijn per merk en per artikel. Wil je weten wat de garantietermijn van je artikel is? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Waar is de Coef Giftcard te verkrijgen?
De Coef Giftcard is te verkrijgen in onze winkels en via onze webshop. De Coef Giftcard is verkrijgbaar in elk gewenst bedrag in één van onze winkels. 

In de webshop vind je de Coef Giftcard in een aantal standaard bedragen.
Waar kan ik de Coef Giftcard verzilveren?
De Coef Giftcard is te verzilveren op het gehele assortiment, in één van onze winkels. 

Let op: de Coef Giftcard is niet in te wisselen via onze webshop.
Wat is het saldo van mijn Coef Giftcard?
Het huidige saldo van jouw Coef Giftcard staat vermeldt op de giftcard.
Hoe was ik mijn wollen kleding?
Wollen kleding hoef je niet vaak te wassen. De kleding laten luchten is vaak voldoende, eventueel in een vochtige badkamer. Wanneer je je wollen kledingstuk wilt reinigen door het te wassen kun je dit het beste met de hand doen, gebruik hierbij een beetje wolwasmiddel en zeker niet te veel. Wanneer je wol met de wasmachine wast, dan kun je het beste het wolwasprogramma te gebruiken. Wollen kleding nooit warmer dan 30°C wassen, laat wol niet in de week staan en vermijd ook het centrifugeren van wollen kleding. Het is het beste om wol liggend te laten drogen om beschadiging en vormverlies van het item te voorkomen. 

Het pillen van wollen materialen kan verholpen worden met een speciaal pilapparaat. Je moet bijzonder voorzichtig zijn wanneer je wol strijkt omdat deze stof niet tegen grote hitte kan. Stel je strijkijzer in op de laagste temperatuur, bij voorkeur met een stoomstrijkijzer. Maak een schone doek een klein beetje vochtig met water en leg de doek tussen de strijkzool en het wollen kledingstuk. Strijk vervolgens over de doek heen in plaats van over het wol.
Hoe was ik mijn katoenen kleding?
Katoenen kledingstukken kun je het beste wassen op maximaal 30°C, vooral wanneer het om fijne katoenen kleding gaat of katoenen kleding met een opdruk. Let er op dat je nieuwe gekleurde katoenen items apart wast, want de verfstoffen kunnen afgeven bij de eerste keren wassen. Sommige katoenen kledingstukken kunnen in de droger, toch is het aan te raden om ook katoenen kledingstukken aan de lucht te laten drogen.
Hoe was ik mijn linnen kleding?
De meeste kledingstukken van linnen zijn wasbaar in de wasmachine op maximaal 30°C , maar controleer voor de zekerheid wel even het was label in het kledingstuk. Als het item niet in de wasmachine mag, was het dan met de hand in een sopje met milde zeep. Droog linnen items niet in de droger, de droger kan namelijk permanente kreukels in het linnen veroorzaken en de levensduur van het kledingstuk verkorten. Je kan linnen items liggend of hangend laten drogen. Rek het linnen voorzichtig in vorm voordat u het kledingstuk uithangt, dit voorkomt krimpen van het kledingstuk.
Hoe was ik mijn zijde kleding?
Was zijde met een speciaal zijdewasmiddel, bij voorkeur met een snelle handwas. Het zijde kledingstuk niet wringen, wrijven en niet centrifugeren. Laat zijde nooit weken in het water. Strijk het licht vochtige zijde kledingstuk aan de binnenkant met een lauwe strijkbout. Strijk zijden kledingstukken altijd binnenste buiten.
Hoe was ik mijn acetaat, rayon en viscose kleding?
Dit materiaal lijkt veel op zijde en krimpt bij hogere temperaturen. Een snelle handwas is hierbij het beste, bij lang nat wassen kan het materiaal zijn sterkte verliezen.
Hoe was ik mijn polyester, nylon en lycra kleding?
Omdat vuil zich snel tot deze stoffen hecht, kun je het beste de synthetische stoffen geregeld wassen op een niet te hoge temperatuur, 40°C maximaal. Spoel het item hierbij goed door en hang het nat op. Het strijken van het kledingstuk is vaak niet nodig.
Hoe was ik mijn jeans (denim)?
Het beste is om je jeans zo min mogelijk te wassen. Om je jeans toch fris te houden kun je hem buiten uithangen of af en toe een nachtje in een zak in de vriezer leggen, hierdoor worden bacteriën gedood en verdwijnen eventuele ongewenste luchtjes. Mocht je je jeans toch graag willen wassen, leeg dan eerst de zakken en draai de jeans binnenstebuiten. Was de jeans op maximaal 30°C met een vloeibaar wasmiddel, niet alle jeans zijn geschikt om te wassen met een wasverzachter. Stop de jeans niet in de droger maar hang hem aan de waistband uit, wanneer je je jeans buiten uithangt hang hem dan binnenstebuiten op om verkleuring te voorkomen. Strijk je jeans binnenste buiten en beweeg het strijkijzer hierbij van boven naar beneden.
Hoe onderhoud ik mijn schoenen?
Door je schoenen in te spuiten met Jason Markk Repel Pump Spray wordt de schoen water- en vuilafstotend waardoor ze beschermd zijn tegen invloeden als regen, sneeuw, waterplassen, e.d. Wij raden aan altijd het juiste onderhoudsmiddel te gebruiken dat afgestemd is op de verschillende leersoorten. 

Onderhoud je schoenen minstens één keer per twee weken en eerder wanneer ze erg vuil zijn. 

Zet natte schoenen nooit bij de kachel om te drogen. De schoen droogt dan uit en kan stuk gaan. Schoenen dienen langzaam te drogen en kunnen het best volgestopt worden met een krant. Een cederhouten schoenspanner helpt schoenen hun vorm te behouden. Trek je schoenen nooit aan zonder eerst de veters los te maken, anders beschadig je de hiel of gaat het model van de schoen verloren.
Hoe reinig ik mijn schoenen?
Jason Markk is een natuurlijk reinigingsmiddel voor het reinigen van je schoenen. Jason Markk verwijderd hardnekkig vuil en is geschikt voor verschillende materialen. Let op welke borstel je gebruikt bij het reinigen van de schoenen, gevoelige materialen zoals suède kunnen het beste worden gereinigd met de premium shoe cleaning brush, die zachtere haren heeft.
Kunnen we je ergens mee helpen? Onze klantenservice staat voor je klaar.
Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30